سامسونگ کمتر از 12 ماه بعد از بستن یکی کارخانههای خویش در تیانجین , این توشه میخواهد ایجاد گوشیهای خویش را در صرفا کارخانهی موبایل هوشمند در هویژو چین هم کم کند . طبق گزارش رویترز, یک کدام از دلایلی کهاین این موسسه بدین مبادرت دست زده این است که در مقطع پنج سال پیشین در چین , سهم بازار گوشیهای هوشمند سامسونگ از بیش تر از 20 درصد به کمتر از 1 درصد کاسته شدهاست .
سامسونگ زمان زمان دوچندان متعددی در بازار تلفنهای هوشمند چین کار داشته و حالا با معضل روبرو شدهاست . در واقع , حدود شش ماه پیش , این مجموعه یکیاز کارخانجات خویش را درین مرز و بوم تعطیل کرد . فعلا هم با وجود اینکه این مجموعه اذعان داشته که تمامی چیز مقداری بهبود یافته البته تایید نموده است که محصولات خویش را در صرفا سوله ساخت تلفن همراه هوشمندباقیمانده در چین کاهش میدهد .
سامسونگ در نقط ی اوج دوران خویش در سال 2013 , 20 درصد از سهم بازار کلیه گوشیهای هوشمند را در چین به خویش اختصاص میداد . ولی هنگامی رقبای داخلی با لبه سود کمتر وارد عرصه رقابت شدند , فروش این موسسه بهسرعت استارت به کاهش کرد . در طی سال پیشین , سامسونگ در همت بود تا یک درصد سهم بازار را مراقبت نماید و در حالی که فروش گلکسی اس 10 به بهبود این موقعیتامداد کرد ولی به حیث میرسد فروش آن هنوز نیز به تراز مایحتاج کمپانی نرسیده است . تا قبل از این , کارخانههای این مجموعه در چین به بازارهای محلی و فی مابین المللی سرویس میکردند ولی طییکسری سال پیشین سامسونگ بسیاری از ایجاد خویش را به کشورهایی نظیر هند انتقال داده و کارخانههای چینی را صرفا برای تقاضای داخلی پوشش میدهد . بنابراین , این کاهش ایجاد نشان میدهد کهراهکار احیاء کمپانی درین مرزو بوم چندان امیدبخش نیست .
در غایت , بایستی در انتظار ماند و روءیت کرد که سامسونگ در ماههای آنگاه به چه صورتی به کار خویش ادامه می دهد . به هر روی , این موسسه به شدت به فروش خصوصی گلکسی A مطمئن است و امیدوار است که فروش این گوشیها در ماههای آینده , ارتقاء فروش در چین را درپی داشته باشد . شاید عرضهی گلکسی نوت 10 و نوت پرو در کنار نسخههای 5 جی آن در ماه سپتامبر , پرورش و فروش مطلوب موبایلبرای سامسونگ را به همراه داشته باشند .
ممکن است سامسونگ هیچ گاه نتواند مانند روزهای اولیه در چین کار نماید یا این که به دوران نقطع ی عطف خویش بازگردد ولی این غول کره جنوبی می تواند در حین ماههای آتی به فروش چشمگیری در مرحله بینالمللی دست یابد . طبق گفتهی بعضی تحلیلگران و سرمایهگذاران , حریف چینی سامسونگ یعنی هواوی در همین سال به دلیل تحریم تجاری ایالات متحده و عدم توان آن برای عرضه گوشیهای هوشمند با سرویسهای گوگل , فروش 90 میلیونی فروش موبایل هوشمند را از دست میدهد .
این احتمال موجود هست که شرکت هواوی با تکثیر یک جایگزین برای اندروید بازدارنده از کاهش فروش مضاعف گوشیهای خویش شود البته در حالتی که نتواند این کار را انجام دهد سامسونگ از این موقعیتسود متعددی خواهد پیروزی . در واقع , به لطف ارتقاء سهم بازار در اروپا و بقیه بازارهای بینالمللی , ممکن است تا پایان سال 2019 , این مجموعه بتواند 30 میلیون دستگاه بیشتر بفروشد . کلاً , ارتقاء سهم بازار به فروش 320 میلیون واحدی سامسونگ در پایان ماه دسامبر و پیشی به دست آوردن از اپل که در موضع دوم پرفروشترین شرکتهای موبایل هوشمند قراردارد میانجامد . در همین نمایش , اپل می تواند200 میلیون واحد موبایل عرضه نماید . از سمت دیگر , هواوی ممکن است با فروش 0 میلیون واحدی به مقام سوم سقوط نماید .
سامسونگ ,خویش ,چین ,هوشمند ,بازار ,سال ,در چین ,خویش را ,سهم بازار ,را در ,موبایل هوشمند
درباره این سایت